Διατροφή, Υγεία & Διατροφή

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε καθημερινά: αλήθειες και μύθοι

Το νερό είναι πηγή ζωής! Άκρως απαραίτητο και ωφέλιμο για τον οργανισμό μας, συμβάλλει στον καθαρισμό του οργανισμού από τις τοξίνες, διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος και βοηθά στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Αποτελεί, επίσης, φυσικό όπλο ομορφιάς καθώς δίνει λάμψη και φρεσκάδα στην επιδερμίδα. Στο σώμα μας περιέχεται 70% νερό ενώ στο αίμα 90%. Όμως, πόσο νερό πρέπει να πίνουμε καθημερινά; Αυτή και άλλες συχνές ερωτήσεις θα απαντήσουμε σήμερα!

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε καθημερινά;

Τα 8 με 10 ποτήρια νερό που ακούμε συχνά να προτείνουν ως τη βέλτιστη ποσότητα νερού είναι απλά μύθος. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι ανάγκες κάθε οργανισμού για νερό είναι διαφορετικές. Το πόσα ποτήρια νερό πρέπει να καταναλώνουμε ημερησίως εξαρτάται από την ηλικία, το ύψος, το βάρος, τυχόν προβλήματα υγείας, τη σωματική κατάσταση, τις κλιματικές συνθήκες και άλλους παράγοντες. Ένας γενικός κανόνας που ισχύει για κάθε οργανισμό, αναφέρει πως πρέπει να πίνουμε τόσο νερό όσο χρειάζεται για να προκαλέσουμε την αποβολή τουλάχιστον ½ λίτρου ούρων την ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να αποβάλουμε οι άχρηστες ουσίες από τον οργανισμό.

Κάθε πότε πρέπει να πίνουμε νερό;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο πρέπει να ακολουθούμε. Η δίψα είναι ο πιο σωστός και φυσικός συναγερμός που μας υπαγορεύει πότε πρέπει να πιούμε νερό.

1 λίτρο νερό πόσα ποτήρια είναι;

Το 1 λίτρο νερού ισοδυναμεί με 4 ή 5 ποτήρια, αναλόγως τη χωρητικότητα του ποτηριού. Αν πρόκειται για ένα κανονικό ποτήρι των 250ml τότε 1 λίτρο ισοδυναμεί ακριβώς με 4 ποτήρια νερό.

Πέρα από το νερό, ποιες τροφές ενυδατώνουν τον οργανισμό μας;

Φρούτα όπως το καρπούζι, οι φράουλες και το γκρέιπφρουτ, λαχανικά όπως το αγγουράκι, το ραπανάκι και τα κολοκυθάκια αλλά και γαλακτοκομικά είδη όπως το γάλα και το γιαούρτι είναι πλούσια σε νερό και ξεδιψούν τον οργανισμό μας!

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε για να αδυνατίσουμε;

Το νερό είναι ένας από τους ισχυρότερους συμμάχους στην απώλεια περιττών κιλών! Συχνά, δυσκολευόμαστε να διακρίνουμε τη διαφορά μεταξύ της πείνας και της δίψας. Το νερό μειώνει το αίσθημα της πείνας και κρατά το σώμα αφυδατωμένο. Καλό θα ήταν να πίνουμε ένα ποτήρι νερό πριν από κάθε γεύμα ή σνακ.

Σε ποιες καταστάσεις πρέπει να πίνουμε περισσότερο νερό;

Όταν έχουμε πυρετό, μετά από εντατική άθληση ή σωματική δραστηριότητα, όταν βρισκόμαστε σε περιβάλλον με υψηλές θερμοκρασίες, τότε απαιτείται να καταναλώνουμε μεγαλύτερη ποσότητα νερού. Επιπροσθέτως, άτομα με ιστορικό λίθων στα νεφρά ή αλλά θέματα υγείας, πρέπει να ενυδατώνουν επαρκώς τον οργανισμό τους όλο το 24ωρο.

Τι μπορεί να συμβεί αν δεν πίνουμε αρκετό νερό;

Η έλλειψη νερού μπορεί να προκαλέσει διάφορα συμπτώματα, όπως αδυναμία, πονοκεφάλους, ζαλάδα, μυϊκές κράμπες, αίσθηση ξηρού στόματος. Να σημειώσουμε κάπου εδώ πως όσο λιγότερα υγρά προσλαμβάνουμε, τόσο περισσότερο αναγκάζουμε τον οργανισμό μας να κάνει οικονομία κατακρατώντας υγρά (όπως ούρα και ιδρώτα) ώστε να αποφύγουμε την αφυδάτωση.

Είναι επικίνδυνο να πίνουμε πάρα πολύ νερό;

Σε έναν απόλυτα υγιή οργανισμό, η υπερβολική κατανάλωση νερού δεν προκαλεί κανένα πρόβλημα. Το σώμα μας έχει την ικανότητα να αποβάλλει τα περιττά υγρά που προσλαμβάνει, συνεπώς δεν δημιουργείται πρόβλημα. Σε περιπτώσεις χρόνιων προβλημάτων υγείας, όμως, όπως υπέρτασης, καρδιακής ή αναπνευστικής ανεπάρκειας, ψυχογενούς πολυδιψίας κ.ά καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε το γιατρό σας ώστε να μην επιδεινωθεί η κατάσταση σας.

Διαβάστε επίσης...