Healthy Tips, Υγεία & Διατροφή

καφεΐνη: καταρρίπτοντας τους μύθους γύρω της

%ce%ba%ce%b1%cf%86%ce%b5%ce%90%ce%bd%ce%b7_%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%81%cf%81%ce%af%cf%80%cf%84%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82_%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%82_%ce%bc%cf%8d%ce%b8%ce%bf%cf%85%cf%82_%ce%b3

  • Η καφεΐνη είναι εθιστική, αλλά όχι τόσο όσο η ζάχαρη ή η νικοτίνη. Αν προσπαθήσετε να κόψετε την κατανάλωση της, μερικά από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε είναι ο πονοκέφαλος, η νευρικότητα, η δυσκολία συγκέντρωσης, η ναυτία και ο πόνος στους μυς.
  • Η καφεΐνη δεν θα σας βοηθήσει να χάσετε τα κιλά που περιμένετε. Είναι μύθος πως αυτό το συστατικό επιταχύνει σημαντικά το μεταβολισμό σας! Η καφεΐνη που περιέχεται σε ένα φλιτζάνι καφέ μπορεί να κάνει μια γυναίκα κανονικού βάρους να κάψει περίπου 25 θερμίδες μέσα στις επόμενες 2 ώρες, συνεπώς μιλάμε για έναν αρκετά μικρό αριθμό θερμίδων.
  • Οι έγκυες δεν χρειάζεται να αποφεύγουν την καφεΐνη, όμως πρέπει να μειώσουν την κατανάλωση της. Κάθε μέλλουσα μαμά πρέπει να διατηρεί την πρόσληψη καφεΐνης σε χαμηλά επίπεδα. Λόγω του ότι αυτή εισέρχεται μέσω του πλακούντα στο έμβρυο, πρέπει να καταναλώνεται σε μικρές δόσεις, περίπου στα 200 mg ημερησίως.
  • Η καφεΐνη έχει όντως θετικές επιδράσεις στην απόδοσή σας! Ενισχύει την επαγρύπνηση, βελτιώνει τη μνήμη και το λογικό συλλογισμό και αυξάνει την προσοχή καθώς δρα ως διεγερτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος. Ένα φλιτζάνι καφέ ή μια κούπα τσάι βοηθούν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της υπνηλίας.
  • Παλαιότερα η κατανάλωση καφεΐνης είχε συνδεθεί με διάφορες καρδιαγγειακές παθήσεις, αλλά πλέον είναι γνωστό πως η μέτρια κατανάλωση δεν συνδέεται με τον αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Βέβαια, η υψηλή καθημερινή κατανάλωση καφεΐνης συνδέεται συνήθως με άλλους επιβλαβείς παράγοντες, όπως το κάπνισμα και τη σωματική αδράνεια, που επηρεάζουν την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου.

Διαβάστε επίσης...