Διατροφή, Υγεία & Διατροφή

Διαβήτης και αδυνάτισμα: όσα πρέπει να γνωρίζετε

h

Διαβήτης και αδυνάτισμα, ένα θέμα που απασχολεί. Αν έχετε διαβήτη θα πρέπει να γνωρίζετε πως το χάσιμο κιλών μέσα από ένα προσεγμένο και ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής είναι ένας πολύ ουσιαστικός κρίκος στην αλυσίδα της μακροχρόνιας θεραπείας του. Υπεργλυκαιμία εμφανίζεται όταν καταναλώνονται περισσότεροι υδατάνθρακες, οι οποίοι δεν καλύπτονται με την ινσουλίνη που χορηγείται ή που παράγεται από το πάγκρεας και δεν είναι ικανή να μεταβολίσει τη γλυκόζη η οποία καταναλώνεται από τον ασθενή. Γι’ αυτόν το λόγο, πρέπει να είναι ισορροπημένο το αδυνάτισμα και να περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες.

Να θυμάστε πως ένα γραμμάριο υδατάνθρακα παρέχει στον οργανισμό μας 4 θερμίδες. Κάθε 15 γραμμάρια υδατανθράκων μας δίνουν ένα ισοδύναμο υδατάνθρακα, που είναι το μέτρο σύγκρισης της ποσότητας υδατανθράκων παγκοσμίως. Με τα ισοδύναμα υδατάνθρακα, ο ασθενής μπορεί να υπολογίζει ακριβώς τη δόση της υπερταχείας ινσουλίνης, να καλύπτει τα γεύματά του και να μειώνει τα επίπεδα υπογλυκαιμίας ή υπεργλυκαιμίας που εμφανίζονται όταν δεν υπολογίζονται σωστά οι υδατάνθρακες.

Κάθε διαβητικός πρέπει να γνωρίζει πως το θέμα διαβήτης και αδυνάτισμα δεν πρέπει να τον αγχώνει. Ο ίδιος επιτρέπεται να επιλέγει τους σύνθετους υδατάνθρακες που είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες και μη επεξεργασμένοι και να τρώει τα φρούτα που αυτός θέλει, αρκεί να είναι άγουρα. Το ίδιο ισχύει και για τα λαχανικά, καθώς τα ωμά είναι καλύτερα σε σχέση με τα βρασμένα ή τα ψητά, ειδικά αυτά που έχουν φυτικές ίνες και καθυστερούν την απορρόφηση γλυκόζης για να μην αυξάνεται το σάκχαρο. Τα ζυμαρικά δεν πρέπει να είναι πολυβρασμένα αλλά al dente. Στο μαγείρεμα, το βράσιμο και το ψήσιμο, μπορείτε να χρησιμοποιείτε όποια και όσα καρυκεύματα επιθυμείτε χωρίς κανένα περιορισμό.

Διαβάστε επίσης...